Al 11 dagen weg van thuis.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Buurman - WaarBenJij.nu Al 11 dagen weg van thuis.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Buurman - WaarBenJij.nu

Al 11 dagen weg van thuis..

Door: Lisanne Buurman

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 September 2015 | Spanje, Barcelona

Vandaag ben ik precies één week en één dag woonachtig in L'Alfaz del Pi en daarvoor verbleef ik samen met Wouter drie dagen in Barcelona in een hostel. En het gaat goed met mij!

Barcelona was echt supergaafvetcoolgeweldig mooi, het hostel was vreselijk maar toch eigenlijk wel heel leuk en de metroritjes waren warm maar toch kreeg ik soms koude rillingen. We verbleven in het SantJordi hostel, dit is een (skateboard)hostel in Barcelona. Het was de eerste keer voor mij in een hostel. We sliepen op een 4persoonskamer, 2 stapelbedden. Toen we na een lange reis aankwamen en ik de koffers met een half jaar aan kleren er in de cabine insjouwde, staarde ik 2 paar afgetrapte slippers aan. O ja. Ik slaap dus met twee onbekende mannen op een kamer. Haha. Ha. We liepen een rondje over de Ramblas, aten (zoals elke avond) McDonalds en toen we terugkwamen in het hostel zat een zekere Haijdun van 35 op de bank. Tuna lag te slapen op onze kamer maar had vooral geen zin om zich voor te stellen. Gelukkig later op de avond wel en hebben we een hele gezellige avond gehad met die gasten! Jammer dat ze beiden alleen zo hard snurkten.

De andere dagen hebben we doorgebracht op de Montjuïc, su-per gaaf uitzicht over zowel de haven als de stad vanaf een oud fort op een berg. We zijn naar de Boqueria markt geweest (grootste overdekte markt van Europa) naar Park Guell, (natuurlijk) de Sagrada Familia, het oude huis van Gaudi bezichtigd, etc etc. Echt genoten!

Woensdag hebben we de hele dag in de bus gezeten, zijn we verkeerd afgezet door een taxi waarna we 2 km de berg op met 40 kg aan bagage in 32 graden moesten lopen maar toch (hoe dan?!) aangekomen in het appartement. Na een kwartier stonden er al meiden op de stoep om ons welkom te heten en een paar uur later kwam ook Laura (huisgenoot) aan. Er zit echt een super leuke groep Estudiantes met wie ik al veel leuke dingen hebben gedaan.. Dorpjes bezocht in de buurt, Benidorm gezien (en ja, dat is écht net als in Benidorm Bastards), bommetjes gedaan in het zwembad en de zee al meerdere keren ingerend. We gaan regelmatig cocktails drinken bij Robins' Nest hier in Alfaz. Dit café is gestart door Robin en Irma uit Nederland, ontzettend gastvrije en relaxte mensen zijn dat!

Maandag had ik mijn eerste stagedag in het HCB en was mijn compleaños. Ik dacht dat ik op cardiologie zou komen omdat Rámon de jefe (= baas) dat mij had gezegd maar toen ik maandag met trillende handjes had hij 'something better' in petto. Ik ben gedropt op de Intensive Care (!!!!!!!!).

De eerste dag was ehm.. Heel bijzonder. De verpleegkundigen waren niet zo, of eigenlijk totaal niet geïnteresseerd in mij. Dat was best lastig, want je moet continu zelf initiatief tonen. Zodra ik iemand handschoenen aan zag trekken trok ik ze ook snel aan en rende ik erachteraan. En het kon letterlijk vriezen of dooien. Soms gaven ze namelijk alleen maar een pilletje of soms prikten ze een nieuw infuus. Ik vroeg ze de oren van het hoofd af, en kon eigenlijk totaal niet peilen of ze dat nou erg vonden of niet. Moeilijk was ook dat ze vanaf een uur of twaalf tot drie non-stop Spaans met elkaar praten en ik er onzichtbaar bij zat. Toen ik thuis kwam zat de kamer vol met allemaal estudiantes en hebben we gelukkig heel gezellig m'n verjaardag gevierd!

De twee dagen er na ben ik met een schone lei begonnen en vandaag heb ik met alle verpleegkundigen stroopwafels gegeten, gedanst op de afdeling met de schoonmaaksters en krijg ik ongeveer non-stop Spaanse les van iedereen. Fijn vind ik dat ze me vragen om dingen te doen en ze leggen me nu ook (uit zichzelf) dingen uit - totaal anders als maandag (gelukkig) ik doe heel veel ervaring op op deze afdeling. Ik heb zelfs iemand onder narcose gebracht. (oma aan de telefoon: 'lies heb je iemand platgespoten???) waarna de patiënt een elektroshock kreeg met als gevolg minder hartritmestoornissen. Ik leer wonddrains verzorgen en bloed prikken.. En ik kijk vooral ook nog erg mijn ogen uit!

Foto's zijn bijgevoegd :)

¡Hasta luego, escribo otra vez!

  • 02 September 2015 - 20:56

    Gisela Booiman:

    Hoi lissanne
    wil je graag volgen via de mail.


    gr gisela

  • 02 September 2015 - 21:01

    Bibi:

    Heeey Lisanne,

    Zo te lezen gaat het goed, euhmmmm niet te veel coctails drinken he hihihihihi.
    Heel veel plezier, ook op je stage. Geniet van al je ervaringen die je op doet.
    Dikke kussss en knuffelsssss liefs❤

  • 02 September 2015 - 21:19

    Mama:

    Oh Liesje, wat top van jou! Wat leuk en mooi gedaan! Ik lees continue met een grote glimlach op mn gezicht!Hopelijk lukt het je om dit bij te blijven houden....zo gaaf! Hou je haaks he...to the moon....and....very big hug and a lot of kisses!

  • 02 September 2015 - 23:50

    NooT:

    Hey Lies!

    Ome NooT hier!
    Top om je belevenissen te kunnen lezen.
    Vooral doorgaan!

    Groeten van Louise, Arno, Jorn en Brent

  • 03 September 2015 - 08:57

    Jaco:

    Heel mooi geschreven en erg leuk om dit te lezen Lies!

  • 03 September 2015 - 15:36

    Esther T:

    Hey Lisanne,
    Wat ontzettend leuk om jouw reisverslag te lezen! Zo te lezen heb je al heel wat meegemaakt!
    Heel veel succes met je stage en ga vooral genieten!
    Groetjes vanuit Apeldoorn

  • 03 September 2015 - 22:05

    Elisa:

    Hee schat!

    Heb 'm nu al drie keer gelezen.. Wat een avonturen zeg! Kan niet wachten om je op te zoeken daar! Heel erg leuk dat je het zo naar je zin hebt, en je kunt 't meid!! De IC is appeltje eitje ;) Oke misschien ook niet. Maar heel veel plezier!

    Liefs,
    Elisa.

  • 04 September 2015 - 08:51

    Judith Zevenbergen:

    Hey Lies, you go girl!!!

  • 10 September 2015 - 11:03

    Oma Groen:

    Lieve Lisanne,
    Wat een mooi verslag en wat heb je al veel gezien.
    Ga zo door.
    oma.

  • 17 September 2015 - 21:26

    Piet Noorlander:

    Mijn buurvrouw (oma Buurman) heeft sinds vandaag ook internet en ze heeft jouw verhaal al gelezen. Ook weet ze de foto's ook al te vinden. Het ga je goed.
    Natuurlijk ook de groeten en een knuffel van jouw oma.

    Piet

  • 20 September 2015 - 23:14

    Gerie:

    Hoi Lies,
    Wat leuk dit allemaal te lezen.
    Jij hebt het goed naar je zin!
    Erg leerzaam.
    Succes met alles.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

'Wie er geïnteresseerd is in een buitenlandse stage mag een motivatiebrief sturen naar Marjan'. Dezelfde dag verstuurde ik de brief. De week daarna een gesprek. Groen licht. En nu zit ik op mijn balkon in Spanje! Ik loop een half jaar stage in het Hospital Clinica te Benidorm (HCB) op verschilende afdelingen. In totaal loop ik 634 uur stage. Hospital Clinica Benidorm is een (privé)kliniek. Ongeveer 10% van de patiënten komt uit Spanje, 90% uit landen als Noorwegen, Schotland, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Nederland etc. Bijna alle collega's spreken Spaans en een klein woordje Engels. In mijn blog zal ik mijn ervaringen delen die ik hier opdoe :-).

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 5695

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Ziekenhuisstage in Spanje

Landen bezocht: