Laatste weekje op de Intensive Care - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Lisanne Buurman - WaarBenJij.nu Laatste weekje op de Intensive Care - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Lisanne Buurman - WaarBenJij.nu

Laatste weekje op de Intensive Care

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 Oktober 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

¡Querida gente!

Het gaat heel goed met mij hier. Elke dag nog lekker 23/24 graden, alhoewel het 's ochtends en 's avonds wel afkoelt naar een graad of 17/18 maar in ieder geval geen vorst aan de grond als in NL ;-). Ik zit alweer bijna op de helft.. Tijd gaat echt heel snel en dat is een goed tegen. Perfecte pakketje hier gevonden: veel leren + veel uitdaging + veel genieten. Zo'n pakket is voor iedereen aan te raden.

Op de IC heb ik nu iets meer dan twee maanden stage gelopen. De instelling van de verpleegkundigen hier is meer van Lisan, lekker zelf doen, daar leer je het meest van. En dat is echt zo. Het is je eigen verantwoording of je je in de verpleegtechnische handelingen verdiept, al stellen ze wel vragen. Het verpleegkundig beredeneren gaat hier wel even wat stapjes verder, en toch ga je na twee maanden (gelukkig) wel stappen herkennen die je moet ondernemen.

In het begin moest ik mijn collega's leren kennen en zij mij. En dat heb ik gemerkt. Na twee weken was ik gewend aan hen en zij nu ook een beetje aan mij mag ik hopen. Ik vind het echt geweldig om vanaf een afstandje de Spanjaarden te observeren. Wanneer iemand alleen al de telefoon opneemt lijkt het één groot dramastuk en wanneer ze elkaar een verhaal vertellen wordt je meegenomen in de meest spannende scene al krijg je de helft niet mee. Vandaag was ik aan het lunchen met twee Spaanse doktoren. Ik werd weer meegenomen in zo'n soort spannende scene en ik kon mijn lach niet meer inhouden. De dokter verheef zijn stem (nog meer als hij al deed en vroeg iets als: 'Waarom ben jíj aan het lachen??!' Ik legde uit dat een conversatie hier tussen twee personen zo heftig er aan toe kan gaan hier, waarna ze elkaar geschrokken aaankeken. Daarna kwamen ze gauw tot de conclusie dat dat typisch Spaans is en ik knikte hard mee.

Aankomende maandag begin ik voor vier weken op interne geneeskunde. Ik weet nog niet zo goed wat ik precies kan verwachten, maar dat vind ik ook wel weer leuk. Ik heb wel zin om een andere afdeling te zien! Daarna zal ik op te polikliniek traumatologie terechtkomen en zal ik meelopen met een Nederlandse arts. Traumatologie vind ik (ook) echt heel leuk en interessant en daar heb ik ook veel zin in. Als laatste zal ik naar OK gaan en (natuurlijk!!!) heb ik daar ook vééééél zin in. En dan... Iets met een vliegtuig terug naar Nederland. Maar gelukkig is het nog niet zo ver en ga ik nog genieten x1000!

Vrije tijd is trouwens ook heel fijn hier; twee weken geleden waren m'n vader en Geke hier. Ik heb echt genoten van hun bezoek! Omdat we een auto hadden zijn we meerdere keren de bergen in geweest en hebben we veel mooie plekjes gezien wat eigenlijk vlakbij m'n huis is. We zijn lekker uiteten geweest, naar het strand, Guadalest.. Quality time :). Over twee weken komen m'n lieve vriendinnen uit NL en daar heb ik ook heeeeeeeeeel veel zin in en kijk ik al heeeeeeeeeeeel lang naar uit. Voor nu ga ik lekker van het weekend genieten en raad eens met wie: Annewil <3

Liefs uut España

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

'Wie er geïnteresseerd is in een buitenlandse stage mag een motivatiebrief sturen naar Marjan'. Dezelfde dag verstuurde ik de brief. De week daarna een gesprek. Groen licht. En nu zit ik op mijn balkon in Spanje! Ik loop een half jaar stage in het Hospital Clinica te Benidorm (HCB) op verschilende afdelingen. In totaal loop ik 634 uur stage. Hospital Clinica Benidorm is een (privé)kliniek. Ongeveer 10% van de patiënten komt uit Spanje, 90% uit landen als Noorwegen, Schotland, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Nederland etc. Bijna alle collega's spreken Spaans en een klein woordje Engels. In mijn blog zal ik mijn ervaringen delen die ik hier opdoe :-).

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Ziekenhuisstage in Spanje

Landen bezocht: